søndag 25. mars 2012

Da er jeg ferdig med gardinene:)


Jeg var lenge på jakt etter stoff til gardiner på barnerommene. På rommet til Julie endte jeg opp med å bruke samme stoffet som jeg gar trukket bilde oppslagstavlen hennes i. Stoffet har små hjerter og prikker i samme rosafarge som veggen ellers er gardinen i en lysere rosafarge:) Jeg har ikke sydd så mye før og
om jeg skal si det selv så ble jeg veldig fornøyd med resultatet. Gøy å sy roll-up gardiner 
og enklere en jeg først trodde:)


 På baby rommet var jeg fast bestemt på å ha gardiner i rosa med hvite stjerner:)
Rosafargen skulle være lik som fargen på veggen og det viste seg å ikke være så lett å finne.
Til slutt fant jeg ett sengetøy som var likt i fargen:) Dette spratt jeg opp og gjorde om til gardiner.


 Endelig har vi fått opp gardiner på barnerommene, Det gjør rommet litt koseligere en bare rullgardiner.
Begge barnerommene har en rosa vegg. Men på Julie sitt rom er den mørkere, storesøster rosa som vi kaller det:) Derfor har hun fått en gardin som er lysere i helhet så det ikke skal virke så mørkt der inne.
Lillesøster sitt rom har en mer babyrosa farge så der valgte jeg å ha gardinen i samme farge.
(den ser ikke helt lik ut på bildet da, men den er så å si helt lik i virkeligheten)


For en flott helg vi har hatt, her har vi vert mye ute, Mannen min har begynt på en skråning vi har utenfor huset som er full av ugress dessverre. Da vi tokk over huset i fjor ble oppussing inne prioritert så i år må
vi begynne ute for her er det nokk ikke gjort noe på mange mange år.

Ønsker alle som titter innom her en flott ny uke:)

 Janne 

5 kommentarer:

  1. Hei på deg.
    Så flotte rull opp gardiner!
    Koselige barnerom hos deg.
    Tusen takk for koselig titt i Drømmehuset ;)
    Kjekt å kunne ta fatt litt i hagen også, en deilig tid vi har foran oss ;)
    Ønsker deg en riktig fin ny uke.
    Klem, Monica

    SvarSlett
  2. Så lurt å bruke stoffet fra et dynetrekk. Synes gardinen var kjempefin, ser helt proff ut. :) Et fint rom for en liten prinsesse.

    Ha en flott ny uke.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  3. Nydelige gardiner, så flink du er som har sydd selv:) Fint med roll up,smart og bruke sengetøy som stoff!:):) her er det også mye rosa på barnerommet:)

    SvarSlett
  4. Hei så flotte gardiner, har du oppskrift på disse, jeg skal sy noen til et gutte rom. Lurer på hvordan du har gjort med oppheng. Mvh Ann Beate.

    SvarSlett
  5. Hei
    Jeg har sydd gardinene på frihånd. Tikk bare mål av vinduet med lister og ladet en firkant i den størrelsen. Øverst laget jeg en åpning som jeg tredde en list igjennom. I listen er det festet øyekroker. Jeg har rullet gardinene opp på en rund list for å holde den litt stiv dette er jo valgfritt:) og festet på bånd for å holde den oppe.

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...