søndag 22. mai 2011

Jippiiiiii!!!! Vi har benkeplate



 Endelig er benkeplaten på plass:) Det er helt utrolig hva en benkeplate gjør for ett kjøkken og hvor avhengig man er av den. Vi har bodd uten platen i ca 4 uker og skal si det er tungvindt. Benkeplaten vi har valgt er en komposit plate i grå (knust sten som er limt sammen) Synes komposit platene er kjempe tøffe. De har en jevnere farge en en vanlig sten plate, men samme egenskaper. 
Kjøkkenet er fra Ikea og heter Solär.


Platetoppen er nedfelt og går i ett med benkeplaten. Det gjør at det er veldig enkelt å holde rent:) 





Vasken er hvit komposit og underlimt. Ble veldig fornøyd med denne også. Synes den hvite vasken ble super fin til innredningen. Ved å underlime vasken er det her også mye enklere å holde rent og mer hygienisk:) I tillegg synes jeg det er en veldig fin måte å gjøre det på.



Nå gjenstår lister rundt vinduene og sokkel på kjøkkeninnredningen. Klarte bare ikke å vente med bilderaset:) Er så fornøyd og glad for at vi valgte dette kjøkkenet og den benkeplaten. Benkeplaten er nesten 7 meter lang så her er det masse arbeidsplass og ikke minst plass til å sette frem matfat og kakefat til festlige anledninger:)


Under er bildene av hvordan kjøkkenet så ut før vi rev det. Det var bare halvparten så stort, vi har valgt å trekke kjøkkenet inn i spisestuen. Det var et pent kjøkken som sto her men det hang nesten ikke sammen mer og overskapene kunne ha falt ned når som helst:)





Da var denne herlige helgen snart over og vi er klare til å ta fatt på en ny uke. Her skal vi forhåpentligvis  finne mot til å male et rom. Itillegg har vi et DIY prosjekt på gang. 
Håper alle som titter innom har hatt en flott helg 

14 kommentarer:

  1. For en flott benkeplate og stilig kjøkken.
    Blei heilt misunnelig på den lange benkeplata.
    Deilig m nytt kjk.
    Gleder meg t å se flere bilder.
    Natta!
    Klem Bodil

    SvarSlett
  2. Så flott kjøkken, Janne!!!!! Jeg savner mer benkeplass, men ettersom vi på sikt skal bygge ut der dere har verandaen valgte vi å ikke investere i det nå.. Men dette var superflott!!!!

    SvarSlett
  3. Hei hei!
    Jeg sier bare WOW! for ett vakkert kjøkken dere har! Den benkeplaten og alt, alt var helt, helt meg!

    Nydelig kjøkken! kan skjønne du er stolt! Så mange meter benkeplate gir mange muligheter :)

    Ønsker deg en finfin start på uken!
    Klem

    SvarSlett
  4. utrolig stilig kjøkken! :) Vi har selv nettopp fått kjøkken av IKEA og er kjempe fornøyd med det :) Du hadde en så fin blogg at jeg vil legge meg til som følger! :)

    SvarSlett
  5. Flott kjøkken! Veldig smart med den underlimte vasken!! Så mye enklere det må være å rengjøre! :)

    Ha en fin dag!
    -Mari

    SvarSlett
  6. Stilig! :))

    Og så mye plass den gir, må være herlig å stå der og kokkelere litt:))

    Jeg lurer på om jeg skal få tak i en rosa postkasse etterhvert også:)

    Klem Janne:)

    SvarSlett
  7. WOW, sier jeg også! Det var et utrolig lekkert kjøkken! Deilig å få benkeplaten på plass! Så deilig at den er så STOR! Klem til deg :)

    SvarSlett
  8. Hvor har du bestilt den benkplaten fra? Har sett på samme kjøkken men finner ingen benkplater fra ikea som passer....

    SvarSlett
  9. Hei Anonym! vi bestilte platen fra et firma som heter Diapol. Fine priser:) Men vi var litt uheldige å fikk noen feil ett par ganger, men de rettet opp feilen så det var bra:)
    Vi er superfornøyde med kjøkkenet vårt.

    Lykke til med benkeplate.

    Klem Janne

    SvarSlett
  10. Hei! Det er ei fantastisk fin benkeplate! Akkurat slik eg har tenkt på lenge. Men så synst eg det er vanskeleg å finne rett farge med å berre sjå på bitte små bilder av dei ulike fargane på nett. Kan eg spørre om kva nettopp di benkeplate heiter? Eg var inn på Diapol sine sider, men fann ikkje slik grå plate i stein. Mvh Hege

    SvarSlett
  11. Hei

    Vår plate er den mellom grå kompositt platen. Jeg husker dessverre ikke akkurat hva den heter men jeg mener å huske at det bare var en i mellom grå kompositt:)
    Når de kommer hjem til deg på befaring har de med prøver av alle platene så du får sett dem:) Jeg valgte kompositt fordi jeg likte at de ble ensfarget og ikke spettet.

    Lykke til med benkeplaten:)

    Klem

    SvarSlett
  12. Tusrn takk for svar! Ja, heilt einig; kjempefint når plata er "rein", blank og utan spettar. Vi vil gå for denne! Vi har likt kjøkken som ditt, men med valnøtt heiltre benkeplate. Har hatt det i 4 år og no er vi så leie av vedlikehaldet. Stein blir mykje finare og enklare! Men dyrt feilvalg for 4 år sidan..Eigentleg sprøtt å bytte plate, men denne gangen er mannen min og eg faktisk einige i at det er "nødvendig" med fornying😊 Helsing Hege

    SvarSlett
  13. Hei så flott at dere er enige om å bytte plate. Greit å a med seg mannen på dette:)
    Lykke til og kos deg med ny plate. Super praktisk med sten:)

    SvarSlett
  14. Hei så flott at dere er enige om å bytte plate. Greit å a med seg mannen på dette:)
    Lykke til og kos deg med ny plate. Super praktisk med sten:)

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...