tirsdag 11. januar 2011

Valg av parkett


Vi har begynt å titte på parkett til huset vårt. Jeg synes det er så utrolig fint med helt lyst gulv.
Ask er jo en lys tresort så jeg begynte å se på det. Men vil ha noe hvitere. Så har vel kommet til at hvit oljet Ask er den jeg liker best. Ask er dessuten en av de hardeste tresortene så den vil egne seg godt hos en barnefamilie. 


Men så er jo spørsmålet om hvor hvit den skal være? Det er jo så mange forskjellige nyanser. Skal den være ganske dekkende eller veldig gjennomsiktig? På bildene som er fra Alloc så er det ganske gjennomsiktig og du ser tre strukturen godt igjennom. Fra Tarkett finnes det et gulv som jeg synes er kjempe lekkert. Det heter ask white pearl og har litt perlemor skimmer i seg. (fant dessverre ikke noe bilde av dette gulvet) Men det er mye hvitere enn de på bildene. Jeg tror vi kommer til å velge gulvet med perlemor men til lørdag skal vi ut å se mer:)
Gleder meg sån til å ta over huset og komme i gang på ordentlig:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du stakk innom meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...