fredag 12. august 2011

På Hytta


Det er august og jeg ser flere og flere bloggere begynner å tenke høst, og jeg tar meg i det selv at jeg tenker høst interiør. Kanskje jeg skal unne meg noe nytt til huset nå i høst:) Skal jeg ha et nytt fargetema osv. Det er alltid en unnskyldning for å shoppe litt:) Men jeg vil tviholde på sommeren litt til, klamre meg til de fine sommerdagene vi har igjen sånn som i dag. Derfor er dagens bilder hentet fra hytta vår ved sjøen, Her har vi kost oss på sommerferie og sommerminner er skapt helt fra jeg var liten selv:)


Peisen i mursten var en gang en litt ubestemmelig rød, rosa, lilla farge. Den ble malt hvit for ett par år siden.
Skifer platene ble bevart som de var.
Noen av de gamle møblene har fått stå og har stått der siden jeg var barn selv.


Hele hytta hadde furuvegger innvendig, men nå er alt hvitmalt. Utrolig hvor mye lysere og større det virker når veggene blir lyse. På bildet under til venstre står en av de gamle stolene til mine besteforeldre. De var en gang i tiden brun/grønne så vidt jeg husker. Men i dag er de trukket om i ett lysere stoff. Puffen i bakgrunnen har blitt malt og fått samme stoffet på toppen. Gyngestolen har alltid vert hvit så vidt jeg vet, men putene er trukket om på denne også.



(Jeg har dessverre ikke rukket å grave frem bilder av hvordan det en gang så ut her)

ღ Fin Fin helg til alle, Klem Janne ღ

3 kommentarer:

  1. Herlige sommerbilder;)
    Jeg er nå veldig klar for høsten jeg, men tar gjerne imot sol forde;))

    Og jeg er litt lei pasteller nå, så det kommer nok til og skifte til litt mer natur og rustikk tror jeg, med masse stearinlys;)) Det liker jeg ♥
    Gleder meg til og sitte på kveldene under pleddet med kakao i koppen og fyr på peisen - deilig det;))

    Ha en fin helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så koselig det er på hytta deres!!
    Det er bra at du tviholder på sommeren, hos oss har det faktisk vært strålende sol i dag :)
    Jeg husker ikke hva butikken heter - der jeg kjøpte lampen, jeg skal si i fra når jeg har funnet det ut :)

    Håper vi sees snart, si i fra hvis du og Julie har lyst til å komme på besøk en dag!

    Klem Sigrid:)

    SvarSlett
  3. Så koselig dere har det på hytta...
    Selv om det i Trysil har vært mer høst enn sommer i sommer, kjenner jeg at høsten er velkommen her å.
    Ikke minst fordi man da kan bytte litt stæsj igjen, å det er jo alltid gøy.
    Å etter det nærmer jo julen seg:)

    Kjempe trivelig blogg du har, så jeg heiv meg på å følger deg videre..

    God helg
    Klem Linda Merete

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...