fredag 26. august 2011

Prosjekt vellykket:):):)


Endelig ble prosjektet jeg skrev om for noen uker siden vellykket:) Vi har malt salongbordet med hvit gjennomsiktig maling (kommer ikke på hva det heter i farten) Den er ganske dekkende men du kan allikevel skimte trestrukturen igjennom. Endelig fikk jeg med meg mannen min på dette og vi er superfornøyde begge to:)


Det ble bare litt problemer underveis og ting tokk litt lenger tid en jeg trodde:)
Bordet var nemlig tidligere lakkert og siden vi ønsket ett resultat det trestrukturen skulle skinne litt igjennom kunne vi ikke bruke heftgrund. Jeg spurte i butikken om det fantes noe maling som bet på lakk så vi skulle slippe å pusse først, jeg fikk ett spann i hånden og ble lovet at dette skulle gå bra bare jeg vasket nøye med husvask. Men det viste seg at det ikke gikk og vi ble nødt til å finne frem pussemaskinen likevel. Det ble flere runder med pussing og prøving helt til vi fant riktig teknikk:) Malingen bare boblet seg på bordet og ville ikke feste seg. Tilslutt fant vi ut at vi måtte jobbe malingen inn i bordet helt til den nesten var  tørr og trukket inn. Etter to strøk med rulle og fordriver pensel er vi superfornøyd og vi har fått nytt bord!!!


Her ser dere hvordan bordet så ut før, og i bakgrunnen står TV benken og venter på pussing og maling sammen med spisebordet og skjenken i spisestuen. Jeg må vist smøre meg med tålmodighet (noe som ikke er helt enkelt) Men det er noen andre prosjekter i huset her som må prioriteres først.

Fin fin fredag, klem fra

ღ Janne ღ

1 kommentar:

  1. Så flott det ble! Litt av en jobb dere har hatt.
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...