tirsdag 22. mars 2011

DIY - Hjemme strikket pute


Endelig ble jeg ferdig:) Har jo holdt på en stund, det går jo egentlig ganske fort da. Men midt i flytting og oppussing har ikke strikketøyet vært prioritert.

Jeg la opp 50 masker med dobbelt garn (pt3). Strikket litt under 100cm rille strikk. Sidene ble sydd sammen fra vrangen og jeg sydde også litt inn på hver side. Satt da igjen med en liten åpning så puten (50x50) kunne puttes inni.

Hjertet er også strikket med PT3 og dobbelt garn i glatt strikk etter denne oppskriften.
Det er sydd på tilslutt, og den lille sløyfen er eget design:)

 God tirsdag

9 kommentarer:

  1. Hei hopp!

    SÅ fin pute, å så gøy når man har laget det selv :) Vet ikke helt om jeg har tålmodighet til og strikke en da, for er så kjedelig å strikke rettstrikk :P Men superkul var den ihvertfall..

    God Tirsdag til deg,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  2. Så flotte,flink er du.-))


    jeanette

    SvarSlett
  3. Så tøff pute. Det var jo en ide å strikke pute...hmmm...kanskje det blir mitt strikkeprosjekt på Vega i sommer:)

    Klem Tessa.

    SvarSlett
  4. Veldig fin pute altså... så flink du er :)
    Koselig kommentar inne hos meg: takk!
    Bare gled deg til din tur kommer ja, og du kan pynte med både blomster og grener... spennende med flyttingen.
    Ha en fin tirsdag videre.
    Klem

    SvarSlett
  5. Såå fin pute! Den passet jo så godt inn hjemme hos deg. Skal si du er flink!

    Takk for tips, jeg vet ikke om jeg skal forsøke meg.. er ikke noen kløpper med strikkepinner som deg!

    Klem

    SvarSlett
  6. Flinka! Det ble kjempe fint med det hjertet på!! :)

    SvarSlett
  7. For en fin pute! Den så skikkelig myk og god ut!
    Du er jammen flink!

    Takk for kommentar inne hos meg. Stolen skal males!
    Det blir spennende OG moro!

    Ha en strålende marsuke ;)
    Klem fra Helle

    SvarSlett
  8. SÅ flink du har vært! :) GRATTIS du vant en stjernematte. Les inne på bloggen min! :)

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...